niedziela, 7 września 2014

Muffiny cukiniowe

Jak już wspomniałam - rzuciłam cukier.  Definitywnie.  Cukier, czyli także miód, suszone owoce, nawet te świeże o dużej zawartości fruktozy.  Od kilku tygodni się trzymam i muszę przyznać, że z każdym dniem jest łatwiej.  Trochę się obawiałam powrotu do pracy, pamiętając ubiegłoroczne napady wilczego głodu w połowie dnia i wrażenie, że jak nie zjem czegokolwiek natychmiast to niechybnie rzucę pawiem...  I tu niespodzianka - póki co nie pojawiły się.  Tak pewnie objawia się pierwszy pozytyw cukrowego detoxu.
Wyeliminowanie cukru ma ustabilizować poziom glukozy w moim rozchwianym organizmie, uspokoić hormony, zminimalizować ryzyko wszelkich stanów zapalnych, zmniejszyć podatność na infekcje i zlikwidować okropne spadki formy (doły energetyczne vel "zejścia") atakujące mnie w połowie dnia.  Aaa, no i jeszcze odchudzić i upiększyć :)  I wiecie co - to działa!

Przestałam, co prawda, piec ciasteczka, tarty i słodkie muffiny - ale jakoś nie tęsknię.  Przynajmniej smakowo.  Bo wrażeń wzrokowych trochę mi brakuje - słodkości tak pięknie wychodzą na zdjęciach...
W zamian za to eksperymentuję z przepisami na wytrawne wypieki.  Ostatnio znalazłam w Lidlowej gazetce fajny przepisik na muffiny cukiniowo-serowo-tuńczykowe.  Spróbowałam i efekt okazał się co najmniej zadowalający:)

M u f f i n y    c u k i n i o w e

Składniki:

150 gr mąki (pomieszałam żytnią, gryczaną i kukurydzianą)
4 jaja
1 łyżka proszku do pieczenia
1 cukinia (posiekana lub starta na tarce)
1 cebula posiekana na drobno
1 łyżka koperku
1 łyżka szczypiorku
75 ml mleka
sól, pieprz
1 łyżka oliwy
100 gr twardego sera startego na drobno (np. Grana Padano)
1/2 puszki tuńczyka w sosie własnym

Wszystkie składniki poza tuńczykiem i małą częścią sera (do posypania) wkładamy do miksera i miksujemy na lejącą się masę.  Papilotki lekko natłuszczamy i nalewamy trochę masy, na to kawałek tuńczyka, drugą część masy i posypujemy resztą sera.  Z przepisu wychodzi około 20 sztuk.  Pieczemy 20 minut w 220 stopniach.  Pyszne na ciepło, ale na zimno świetnie nadają się na przekąskę do pracy ;)







11 komentarzy:

  1. Jeju,kochana, podziwiam twój upór i samozaparcie!!!! Ja nie mogę się obejść bez słodkości ;p No i przez to już dwa kg do przodu się zrobiło ;/
    Ciekawa jestem smaku tych muffinek cukiniowych! Kiedys robiłam placuszki z cukinii ale nie smakowały mi a poza tym mocno nasiąkały olejem,ble ;p
    Miłej niedzieli!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez mysle o rzuceniu cukru i kawy, o ile to pierwsze nie sprawi mi trudnosci tak to drugie...hmm babeczki zrobie choc pomine tunczyka!!

    OdpowiedzUsuń
  3. No problem słodkości ...czekoladki, ciasta i inne "paściorstwo" ale jak odpuścić miód ???? no jak - zwłaszcza że zwiozłam od przyjaciół z Chorwacji domowy lawendowy ...smakuje jak nic innego na świecie ...łyżeczka na dobry początek dnia i nic więcej do szczęścia nie trzeba.
    A cukinia w mufinach ? czemu nie ...lubię cukinie bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  4. POdziwiam za detoks cukrowy, ja nie dałabym rady tak całkiem wyeliminować. Wprowadziłam brązowy cukier na przemian z białym, ograniczam slodycze z mlecznej czekolady, rozsmakowałam się w gorzkiej, teraz mi naprawdę smakuje, ale bez miodu nie ma szans. Lubię slodzić nim herbatę, szczególnie gryczanym. Staram się wprowadzać więcej zdrowych przekąsek, ale na całkowitą eliminację jestem zbyt słaba.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej babeczki, to wcale nie jest trudne. Wystarczy poczytać ile spustoszenia sieje w naszych boskich ciałach cukier we wszystkich swoich odmianach a decyzja sama się podejmie:) Gorąco polecam blog Sary Wilson i jej książkę o rzucaniu cukru - dogłębnie przeanalizowała temat, dostarcza super przepisów i tyle argumentów, że nie da się nie posłuchać:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają wspaniale, śliczne masz te papilotki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń