piątek, 4 lipca 2014

IQ Landia

Parki rozrywki - nie mam zdania.  Nie miałam możliwości go sobie wyrobić, bo w dotychczasowym życiu z tych wypasionych zaliczyłam jeden.  No może dwa.  W austriackim Praterze do dziś pewnie wspominają jak to grupa z Polski darła się wniebogłosy na rolerkosterze.  A we francuskim Parc Asterix największą atrakcję stanowił dla mnie pewien Francuz, z którym jak się okazało znalazłam płaszczyznę komunikacji mimo ubogiej znajomości języka...  Ale kiedy to było - wieeeki temu, z epoki "młoda, piękna, bez zobowiązań".
Jakoś mnie do tych szalonych centrów hałasu, kolorowych słodyczy i monstrualnych postaci z bajek nie ciągnie.  Życie (czyt. Ziuta) pewnie to zweryfikuje - jak się glistka dowie o Disneylandach pewnie się zadłużymy i pojedziemy...
Póki co, jako, że mamy wakacje, a znajomi polecali, wybraliśmy się do IQ Landii w czeskim Libercu.  Niedaleko, nie absurdalnie drogo, a rozrywka intelektualna na europejskim poziomie ;)
Kto ma dzieciaki i możliwość - tyłek w troki i do Liberca.  Tam Czesi w dość krótkim czasie wybudowali sobie pięcio-poziomowe centrum rozrywkowo-naukowe z pawilonami tematycznymi, w których można zajrzeć w głąb ludzkiego ciała, podziwiać siłę i mechanizmy jakimi rządzą się żywioły, obejrzeć trójwymiarową prezentację w planetarium, zagrać na laserowej harfie, podnieść samochód osobowy (Skodę oczywista;) czy poruszać przedmiotami wyłącznie siłą woli (!).
Nam - bez godzinnej projekcji w planetarium - pobyt zajął jakieś 6 godzin.  Najwięcej czasu spędziliśmy w pawilonie związanym z wodą.  Cuda na kiju, panie...
Poniżej mała foto-relacja.  W większości pawilonów było raczej klimatycznie (czyt. ciemno) więc większość fotek do wyrzucenia.  Zresztą, co Wam będę pokazywać - najlepiej sami sobie pojedźcie to na własne oczy zobaczycie.
A warto:)





























1 komentarz:

  1. W Krakowie jest Ogród Doświadczeń im. Stanisława Lema - polecam (podobne atrakcje, chociaż zdecydowanie mniej), w zeszłym roku miałam okazję tam zaszaleć :) i smoka na Wawelu można pogłaskać :P Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń