wtorek, 22 kwietnia 2014

Super babka!

Zrobiłam.  Zaprezentowałam.  Chłonęłam pochwały jak gąbka ;)
Każdemu łasemu na komplementy gorąco polecam.
Babka to ciasto mało skomplikowane zatem trudne do zepsucia... czyli dla mnie IDEAŁ.
A poza tym wpisuje się w świąteczną konwencję.

Do rzeczy.

B a b k a    c y t r y n o w a

Składniki:

200 gr masła
skórka i sok z 1/2 cytryny
4 jajka
1 szklanka cukru
laska wanilii
1 szklanka mąki pszennej
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka cukru pudru
sok z cytryny (ok.4 łyżki)
masło i mielone migdały do wysypania formy

Piekarnik rozgrzać do 170 stopni.  Formę wysmarować masłem i wysypać migdałami (od wewnątrz;)
Masło rozpuścić ze skórką cytrynową i sokiem.  Przestudzić.
Jajka ubijać z cukrem przez 10 minut.  Dodać ziarenka wanilii.  Przesiać mąki i proszek do pieczenia, dodać do masy i wymieszać.  Dodać przestudzone masło i znowu wymieszać.  Wlać ciasto do formy i piec 40-45 minut.
Cukier puder utrzeć z sokiem cytrynowym na biały szklisty lukier.  Ozdobić babkę wedle uznania.  Podać i wyczekiwać ochów i achów.










1 komentarz:

  1. Uwielbiam ciasta cytrynowe,także babki.Ja wykombinowałam świąteczne muffinki cytrynowe :p
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń