niedziela, 9 lutego 2014

Numer 4 czyli "Gdzie jest coś słodkiego..?"

Życie to niesprawiedliwe jednak jest.  Tworzy człowiek, ręce urabia po łokcie i co za to dostaje?  Nic. Zero.  
Pół soboty spędziłam w "herbaciarni" - wycinałam, szyłam, kleiłam, stempelkowałam - i FOTOGRAFOWAŁAM (a to ze wszystkiego najbardziej pracochłonne zajęcie).  Wreszcie nawet ZAPARZYŁAM jedną z Walentynkowych herbatek różano-chabrowych - cudna jest :) 
I co? I usłyszałam: "Gdzie jest coś słodkiego..?"
A idźcie wy słodyczowi skrytożercy, lodówkowi wieczorni wyżeracze...
Chcecie?  To macie:

R u m o w o - m a r c e p a n o w e   s e r d u s z k a


Masa marcepanowa:

200 g zmielonych migdałów
200 g cukru pudru
20 g rumu


Do obtoczenia:

Biała czekolada
Gorzka czekolada
Kakao
Wiórki kokosowe
Kolorowa posypka

Zmiksować na elastyczną masę, rozwałkować na grubość około 2 cm przez pergamin i wycinać foremką serduszka.  A potem roztopić gorzką i/lub białą czekoladę i obtaczać.  Można obsypać kolorową posypką lub kokosem i wstawić do lodówki na godzinę.  Albo obtoczyć w kakao i wcinać bez czekania...

Sporo się tego narobiło - część likwidujemy sami, parę sztuk poszło do babci w zamian za obiadek a reszta chyba powędruje jutro do pracy: szykować się kobitki :)










Przepis zgłoszony do akcji: Pralinki, trufelki, czekoladki...

9 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. A jakie smaczne... Gwoli ścisłości - fanką marcepana nigdy nie byłam, ale TE SERDUCHA mi baaardzo pasują:))

      Usuń
  2. no i tak mi z tymi fotkami i sugestywnym opisem prosto przed nos prawie o północy ....?????czy Ty wiesz jaki ciężki los lodówkowego wyżeracza potrafi być ??? a weź choroba teraz mi się śnić będą !!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. czekoladki wyglądają bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Filipek: już ja wiem...nie trzeba mnie objaśniać - sama lubię powyżerać;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za miłe słowa - szczególnie mnie cieszy że fotki się podobają - mocno się do nich ostatnio przykładam :) Takie nowe hobby ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. No i jest cos slodkiego :) teraz pewnie wszyscy zadowoleni :)

    OdpowiedzUsuń